Kunstutstilling i påsken i Ringebu Prestegard

Åpent lørdag 27. mars til søndag 11.april, kl. 12 – 16 alle dager

Salgsutstillingen er et samarbeide mellom Ringebu Prestegard og gallerist Svein Erik Bakken i Tofteloftet – tidligere galleri Holmsbustuene.

-I tillegg til trønderen Sverre Bjertnæs (44 år) stiller tre meget dyktige allsidige kvinnelige kunstner ut på årets Påskeutstilling, nærmere bestemt Vivian Zahl Olsen, Aino Jensen og Jertrud Eikås.

Henvendelser: [email protected]  eller tlf. 976 87 950

Velkommen til oss

Prestegarden er fredet og ligger i vakre omgivelser ved Ringebu stavkirke, to km. sør for Landsbyen Ringebu, som er kommunesenter, en time nord for Lillehammer i hjertet av Gudbrandsdalen. Sammen med stavkirken og kommunens tusenårssted, Gildesvollen, danner disse historiske stedene et kulturelt sentrum i kommunen. Det er et unikt besøksmål, tilrettelagt som et trivelig møtested med mange aktiviteter gjennom året. Ringebu har gode muligheter til friluftsliv i flott natur både sommer og vinter, med nærhet til fjellområder bl.a. Venabygdsfjellet og alpinanlegget i Kvitfjell.

Et aktivt sted

Utstillings- og arrangementsprogrammet i Prestegarden er sesongbasert med åpning fra juni til midten av september, i tillegg til utvalgte perioder i ferier og helger. Sommerutstillingene utgjør hovedaktiviteten i Prestegarden med utstillinger av kunstnere innen forskjellige kunstuttrykk. Det samarbeides med Torbjørn Kvasbøs Senter for keramisk kunst, Gudbrandsdalsmusea AS, Pilegrimssenteret, Barnehagene i Ringebu og brukskunstforeningen Kreative Døler. Utstillingene er lokalisert i seks ulike bygninger.  I Prestegarden er det en prisbelønt historisk hage som drives aktivt av frivillige. Det drives også serverings og utleievirksomhet. Et matkonsept er under utvikling, basert på egne råvarer og lokal mattradisjon.

FINN OSS

KONTAKT OSS

Ringebu Stavkirke

Tlf 61 28 43 50
Epost [email protected]

Ringebu Prestegard

Tlf 976 87 950 (daglig leder)
Tlf 940 19 747 (guider & administrasjon)

Epost [email protected]

En varm takk til våre støttespillere!