Årets sommerkonsert i kirka Allterljomen
14. juli| kl. 19.00 på Ringebu Stavkirke

Til albumet hører det også til en diktsamling av lokale lyrikere. Det har blitt plukket ut ett dikt til hver av slåttene. Arbeidet ble hedra med Folkelarmprisen i 2023.

Astrid Sulheim (f1977) er bosatt i Lom og jobber som fastlege. Hun har blant annet hatt Rolv Brimi som læremester og har studert et år ved akademiet i Rauland. Astrid har vunnet A-klassa på Landskappleiken tre ganger.

Bjørn Kåre Odde (f1990) er frilans musiker med utdanning fra Norges Musikkhøgskole i Oslo. I oppveksten hadde han bestefaren, Bjørn Odde, som læremester og senere Vegar Vårdal og Per Sæmund Bjørkum. Bjørn Kåre har vunnet flere prestisjetunge priser for sitt felespill der en av de resulterte i en solistopptreden med kringkastingsorkestret.

Aslak Brimi (f1983) har vært aktiv spelemann og kappleiksdeltaker siden 2000, og har vunnet A-klassa på Landskappleiken tre ganger. Han har hatt sin far, Rolv Brimi, som læremester i tillegg til Bjørn Odde. Han har studert et år ved akademiet i Rauland. Aslak har en rekke plateinnspillinger bak seg, både som musiker, prosjektleder og produsent. Han fikk statens kunstnerstipend for 2015 og 2016.

KJØP BILLETTER
Billetter er til salgs på Hoopla.no og i prestegarden. Det er begrensa plasser i kirka, så sikre dere billetter!

Billetter: Voksne: 350,- (+billettgebyr på hoopla.no)
Barn under 16 år: gratis

Etter konserten blir det servert gratis jordbær fra Kaurstad oppe i prestegarden.