Hanne Sørvåg

SOMMERKONSERTENE

9.juli blir det en heidundrende gospelkonsert i Ringebu stavkirke. Ryktene skal ha det til at Kine L. Fossheim og Leif Ingvald Skaug sammen med FRi (Fåvang og Ringebu) Gospel, skal få taket til å lette.
Mange kjenner Kine best under pikenavnet Kine Ludvigsen. Som barnestjerne gav hun ut hele 5 album før hun var 17 år, med sangen «Sarajevo» som en av de mest kjente sangene. I senere tid, har Kine L. Fossheim for mange blitt synonymt med Oslo Gospel Choir. Hun har i en årrekke vært en av hovedsolistene der, og gjør seg bemerket med sin kraftfulle og klokkeklare stemme.
Som 13 åring startet Leif Ingvald Skaug som organist, og har i hele sitt liv både spilt i og ledet ulike kor. Han startet Gospel Explosion i 2015 og har siden oppstarten hatt tusener av sangere med seg i prosjekter Norge rundt. Han ble for alvor kjent for mange under koronapandemien, da han som «Organisten» inviterte til nærmere 100 live stream-konserter, 100 korøvelser med Gospel Explosion og over 500 musikalske andakter på nett.
Nå er Kine og Leif Ingvald klare for Ringebu stavkirke sammen med FRi Gospel. Her blir det både ballader og gospellåter med trøkk, og garantert sanger som vil gjøre at du kaster deg inn i allsangen.
Denne kvelden vil du ikke gå glipp av!
Velkommen til konsert.
Etter konserten blir det servert gratis jordbær fra Kaurstad bær i prestegarden!
Billett kjøpes på:
eller i Prestegarden fra 31.mars.
Voksen: 350,- + billettavgift
Barn u/16 år: Gratis