Hanne Sørvåg

SOMMERKONSERT

Velkommen til stemningsfull sommerkonsert i Ringebu stavkirke med folkesanger Camilla Granlien.

Middelalderballadene, kjærlighetsvisene, skjemtevisene og de små bånsullene forteller alle fantastiske historier, med et persongalleri bestående av riddere, jomfruer, hverdagshelter og sjarmører og handlinger lagt til både nært og kjent miljø og mer eksotiske strøk. Camilla har satt sammen en konsert hvor det blir presentert tradisjonelle viser fra den store sangskatten i Gudbrandsdalen og på Hedmarken. I tillegg blir det tekster skrevet av lokale helter som Alf Prøysen, Tor Jonsson og Olav Aukrust.

Camilla har vunnet Landskappleiken i Vokal kl A hele tre ganger og mottatt Kongepokalen for sin sang. Hun har turnert med egne band og prosjekter, spilt musikk for folk i alle aldre og jobbet som frilans folkesanger, musiker, låtskriver og kulturformidler i 20 år.

Utdrag av tidligere anmeldelser:

«Folkesangerens vakre stemme og ikke minst hvordan hun bruker den i omgang med tradisjonsmusikken, yter disse sangene all den respekt de fortjener.» Terningkast 5. Per Ivar Henriksbø i GD, 26. oktober.

«Klarhet og vidsyn. Det er begrepet jeg stadig vender tilbake til i selskap med disse sangene. Camilla Granlien går kanskje i tusen tanker, men hun står fram med en sjelden trygghet som tangerer ulike musikalske stilarter og tidsepoker. Det skyldes ikke bare hennes sterke stemmeprakt, men også måten hun har vevet sammen historiske viser og nåtid, folkemusikk og jazz, lokal forankring og bred appell. Hør denne platen enten du har jazzører eller fot for folkemusikk – eller aller helst om sjangre ikke spiller noen rolle, så lenge musikken er god.» Bjørn Hammershaug, Folkemusikk.no, 20.03.2020.

Velkommen til en intim og stemningsfull konsert og garantert noen viser du ikke har hørt før!

VOKSEN: 275 ,-

BARN/UNGDOM: 220,-

Kjøp biletter her: Sommerkonsert med Camilla Granlien – 21.07.2023 | Camilla Granlien | Kjøp billetter | Hoopla